Co je to konverzní poměr (CR)?

Co je konverzní poměr?

Metrika konverzního poměru zůstává jedním z nejlepších způsobů, jak sledovat skutečný výkon reklamních kampaní. Konverzní poměr je procento lidí, kteří nejen navštíví váš web nebo vstupní stránku, ale skutečně provedou požadovanou konverzi.

Prostřednictvím vašich kampaní je třeba zákazníky motivovat, aby překračovali rámec kliknutí a stali se zainteresovanějšími klienty. Co pro vás klient znamená, přísně závisí na vašem obchodním modelu a na tom, jaké produkty nebo služby dodáváte. Existuje tedy více než jeden typ konverzí. Konverze může znamenat jednu nebo více věcí, zde je jen několik příkladů:

  • Nákup produktu nebo služby
  • Odeslání jakéhokoli druhu formuláře
  • Poslání zprávy na chatu
  • Přihlášení k odběru (ať už bezplatného nebo placeného)
  • Vytvoření účtu na vašem webu
  • Upgradování účtu
  • Stažení PDF apod.

Jinými slovy, míra konverze je měřitelný proces, který sleduje míru, pod jakou se procento návštěvníků stane skutečně platícími zákazníky. Na rozdíl od jiných typů měření, jako je míra prokliku nebo cena za proklik, vás konverzní poměr přímo informuje o tom, jak dobré byly vaše marketingové kampaně a co můžete udělat pro jejich zlepšení, abyste dosáhli dobrého konverzního poměru. S lepším marketingem bude jistě následovat vyšší míra konverze.

Výpočet konverzního poměru

Chcete-li zjistit, zda byly vaše kampaně úspěšné nebo ne, musíte být schopni vypočítat míru konverze. V současné době můžete přímo sledovat konverze prostřednictvím většiny reklamních nebo analytických softwarových platforem. Jelikož však existuje spousta takových platforem, které byste mohli současně používat, například Google Analytics / Google Ads nebo Facebook / Instagram Ads, může být výpočet míry konverze matoucí. Solidní, ale jednoduchý kalkul je něco, k čemu by každá společnost měla být schopna se vrátit a získat přesnější údaje o tom, jaké procento návštěvníků konvertuje.

Jak již bylo uvedeno, míra konverze je skvělou metrikou pro hodnocení téměř všech aspektů metod online marketingu. Nezapomeňte, že jakýkoli druh kliknutí (návštěvy) je dobrý, ale dobrá míra konverze (získání skutečných zákazníků) je mnohem lepší.

Jednou z nejzajímavějších věcí ohledně konverzního poměru je to, že můžete být tak konkrétní, o jaký typ konverze stojíte. Máte špatný konverzní poměr nebo máte dobrou míru konverze? Pokud na tom chcete být lépe, můžete zvýšit míru konverze? Tady je několik různých typů aspektů konverzního poměru, které můžete použít k posouzení celkového marketingového výkonu:

  1. Celková míra konverze (celková účinnost vašeho webu při konverzi návštěvnosti z jakéhokoli zdroje)
  2. Konverzní poměr marketingového kanálu (při použití platforem, je pravděpodobné, že návštěvnost ze služby Google Ads nebo z reklam na Facebooku zvýší vaši míru konverze)
  3. Konverzní poměr na úrovni stránky (které vaše stránky lépe konvertují – obvykle ty, které mají lepší UX – uživatelská zkušenost)
  4. Konverzní poměr kampaně (u kterých cílených kampaní došlo ke zvýšení konverzního poměru?)
  5. Míra konverze jednotlivých reklam (potřebujete vylepšit textace svých reklam, abyste dosáhli dobré míry konverze?)
  6. Konverzní poměr klíčových slov (která klíčová slova SEO dosahují lepších výsledků zejména pro váš obchodní cíl?)

Vzorce konverzního poměru

K výpočtu konverzního poměru lze ve většině případů použít solidní, ale jednoduchý vzorec, který je ve 3 obecných variantách:

  1. Konverzní poměr = celkový počet konverzí / celkový počet relací * 100%
  2. Konverzní poměr = celkový počet konverzí / celkový počet jedinečných návštěvníků * 100%
  3. Konverzní poměr = celkový počet konverzí / celkový počet potenciálních zákazníků * 100%

Existuje více než jeden vzorec konverzního poměru, protože výpočet konverzního poměru přímo závisí, jak je vidět v prvním odstavci, na tom, co přesně definujete jako konverzi. Bez ohledu na to čitatel měří vaše konverze a jmenovatel měří vaši celkovou návštěvnost.

Jednodušší a obecnější metoda výpočtu konverzního poměru je vydělením počtu konverzí ve stanoveném období celkovým počtem lidí, kteří se dostali na vaši vstupní stránku nebo domovskou stránku, a poté je vynásobit 100%:

Míra konverze = (konverze / celkový počet návštěvníků) * 100%

Samozřejmě mohou nastat některé dobré otázky během nebo po použití vzorce přepočítacího koeficientu:

  • Může jedna osoba konvertovat vícekrát?
  • Může tato osoba změnit svůj typ konverze?
  • Ovlivňuje vícenásobná konverze můj konverzní poměr?
  • Koneckonců, jaký je průměrný konverzní poměr?

Pro řešení této hádanky obchodníci obvykle používají k popisu těchto situací odborné výrazy. Zatímco míra konverze je počet konverzí dělený počtem návštěvníků, abyste zjistili procento návštěvníků, kteří provedli konverzi z placené kampaně, bez ohledu na to, kolikrát provedli konverzi, musíte rozdělit konverzní kliknutí celkovým počtem kliknutí a vynásobit o 100%. Tomu se říká konverzní poměr kliknutí. Chcete-li to zjistit, použijte jeden z následujících vzorců:

Míra konverze kliknutí = (konverze po kliknutí / celkový počet kliknutí) * 100%

Totéž platí pro ostatní otázky, stačí použít různé vzorce. Konverzní poměr je velmi flexibilní – je na vás, zda vezmete v úvahu více konverzí, které jsou naprosto platné, pokud například vlastníte více než jeden produkt nebo službu, o kterých chcete mít přehled. Z dlouhodobého hlediska zohlednění více než jednoho typu konverze ukazuje, do jaké míry jste ochotni se ponořit do podrobností své návštěvnosti a zdokonalit své budoucí marketingové strategie.

U většiny podniků se míra konverze rovná jejich míře konverze po kliknutí. Míra konverze po kliknutí může být užitečná ve scénářích, kdy získáte spoustu opakovaných konverzí a chcete zjistit, jaké procento vašich skutečných návštěvníků provádí konverzi pro větší míru kontroly. Když už nebudeme, pojďme odpovědět na nejdůležitější otázku.

Jaký je průměrný konverzní poměr?

Dobrý konverzní poměr je něco, z čeho můžete podle výše uvedených vzorců míry konverze již těžit. Pokud to však neuděláte, existuje několik metod k optimalizaci konverzního poměru. Budeme o nich diskutovat, jakmile získáme jasnou odpověď, jaký je dobrý konverzní koeficient.

Jak již lze předvídat, konverzní poměry se liší v závislosti na kvalitě a množství vaší návštěvnosti, které se ještě více liší v závislosti na tom, v jakém odvětví působíte, v jakém druhu podnikání v současné době podnikáte a jaký produkt nebo službu prodáváte.

Po nich bude to, co se pro vás budete považovat za dobrou míru konverze, striktně specifické pro váš obchodní model a bude vždy silně ovlivněno vašimi reklamními kampaněmi. Optimalizaci konverzního poměru nelze provést, dokud neznáte svůj produkt a službu a budoucí zákazníky, kterým budou vyhovovat. Dobrá míra konverze je obvykle mezi 2% a 5% vaší návštěvnosti.

Kromě toho je důležité mít na paměti, že konverze není vždy totožná s nákupem. Konverzní poměr je užitečná metrika, ale konečným cílem marketingu a reklamy není výroba konverzí, ale generování prodejů. Údaje o konverzním poměru, i když jsou užitečné, neříkají celý příběh. Dobrá míra konverze může být pro firmy někdy špatná, pokud se tyto konverze dále nezmění v prodej.

Jak zvýšit konverzní poměr

Informace, které shromáždíte pomocí předchozích metod, je třeba nějak použít, a to se nějakým způsobem převádí do hledání prostředků pro zvýšení konverzního poměru bez ohledu na typ konverze. Ke zvýšení konverzního poměru dochází, když začnete využívat určitou sadu strategií, které tvoří CRO – Optimalizace konverzního poměru.

Optimalizace konverzního poměru vám pomůže optimalizovat určité aspekty vašich marketingových kampaní, jako je vaše vstupní stránka, domovská stránka nebo celkový web. To obecně vede k většímu počtu konverzí z vaší obvyklé návštěvnosti (což znamená, že vám pomůže získat více zákazníků z návštěvnosti, kterou již máte). Přemýšlejte ve velkém, ale nechte se ohromit malým počtem. Chcete-li zvýšit procento návštěvníků, konverzní poměr z 1% na 2% znamená zdvojnásobení konverzní síly.

Bez použití strategií pro optimalizaci konverzního poměru spíše ztrácíte peníze. Návštěvnost, která na vašem webu přistane, je ztracenou příležitostí, pokud je nepřitahujete ke konverzi, čímž získáte dobrý konverzní poměr. CRO je velmi nákladově efektivní, má skvělou návratnost investic (ROI) a je vyživován návštěvností, kterou již máte. Samozřejmě, pokud je vaším problémem vážný nedostatek návštěvníků, CRO vám tolik nepomůže. Měli byste se snažit zvýšit návštěvnost svého webu pomocí jiné reklamní nebo marketingové taktiky, ale nebude to tak nákladově efektivní. Pokud problémy s návštěvnostní jsou závažné, platí pravidlo, že na prvním místě je optimalizace konverzního poměru.

Zde jsou hlavní výhody CRO:

Optimalizace konverzního poměru vám pomůže optimalizovat určité aspekty vašich marketingových kampaní, jako je vaše vstupní stránka, domovská stránka nebo celkový web. To obecně vede k většímu počtu konverzí z vaší obvyklé návštěvnosti (což znamená, že vám pomůže získat více zákazníků z návštěvnosti, kterou již máte). Přemýšlejte ve velkém, ale nechte se ohromit malým počtem. Chcete-li zvýšit procento návštěvníků, konverzní poměr z 1% na 2% znamená zdvojnásobení konverzní síly.

1. CRO snižuje vaše celkové náklady na získání zákazníka

Optimalizace konverzí vede k přímé konverzi většího a většího procenta vaší stávající návštěvnosti. Proto nebudou spojeny žádné další náklady, což se promítlo do většího zisku.

2. Pomozte vašim návštěvníkům zůstat na vašem webu déle

Můžete to udělat vylepšením celkové cesty zákazníka. Lepší cesta zákazníka je silně ovlivněna vaším UX / UI. Pokud mají vaši návštěvníci dobrý pocit, zůstanou na webu déle a může dojít ke zvýšení konverzního poměru.

3. Upravte svůj UX design

Můžete to udělat vylepšením celkového UX – uživatelské zkušenosti. Lepší cesta zákazníka je silně ovlivněna vaším UX / UI. Poskytněte svým potenciálním zákazníkům něco výjimečného. Prostřednictvím shromážděných údajů CRO získáte spoustu užitečných informací o vaší návštěvnosti. To vám umožní vytvořit produkt nebo službu, kterou vaši zákazníci opravdu chtějí, a tím zlepšit vaši míru konverze.

4. Optimalizujte svou vstupní stránku

Existuje mnoho důvodů pro optimalizaci vaší vstupní stránky. Pokud máte na svém webu dostatečný provoz, je rozumné je poslat přímo na stránku, která je speciálně navržena k prodeji vašich produktů a služeb, na stránku, která nabízí skvělé uživatelské prostředí. Optimalizace konverzního poměru funguje skvěle se vstupními stránkami. Nejběžnějším způsobem, jak sledovat účinnost vašeho CRO, je testování A / B.

5. A/B testujte

Chcete-li spustit test A / B, musíte nastavit dvě varianty stejné stránky a rozdělit příchozí provoz mezi tyto dvě. Polovina k variantě A a polovina k variantě B. Samozřejmě, abyste rozdělili svůj provoz, budete muset použít nějaký software CRO, který je obvykle zpoplatněn – ale konečnost optimalizace konverzního poměru vygeneruje více výnosů než cena muset platit za profesionální software CRO.

Konverzní poměr je jednou z nejdůležitějších marketingových metrik. Na rozdíl od míry prokliku vám konverzní poměr přesně říká, jaké procento vašeho příchozího provozu využívá vaše produkty a služby.

Pokud se tato kliknutí nepřenesou, přicházíte o snadné peníze. Nyní, když víte, co je to míra konverze, jak vypočítat míru konverze a jak optimalizovat míry konverze, je čas dát všechny údaje o konverzích pracovat za vás!

Jaký je průměrný konverzní poměr?

Průměrný konverzní poměr je obvykle mezi 2% a 5% vaší návštěvnosti. Naučte se jej zvýšit!

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.