Co je míra prokliku (CTR)?

Co je míra prokliku

CTR je zkratka míry prokliku. Jedná se o metriku, která měří počet kliknutí, která inzerenti získají na své reklamy vůči počtu zobrazení.

Dosažení vysoké míry prokliku je zásadní pro úspěch vašich PPC, protože to přímo ovlivňuje jak vaše skóre kvality, tak i to, kolik zaplatíte pokaždé, když někdo klikne na vaši reklamu ve vyhledávání.

V tomto článku se podíváme na CTR z těchto pohledů:

  • Jak přesně se vypočítává míra prokliku (CTR)?
  • Proč je pro vaše PPC kampaně jsou za kliknutí důležitá CTR.
  • Co představuje dobrou míru prokliku pro Google Ads PPC a jak ji můžete získat.

Co je tedy míra prokliku?

Míra prokliku v PPC je míra kliknutí na vaše PPC reklamy. Toto číslo představuje procento lidí, kteří si zobrazili vaši reklamu (zobrazení) a poté na ni klikli (kliknutí). Vzorec pro CTR vypadá takto:

(Celkový počet kliknutí na reklamu) / (Celkový počet zobrazení) = Míra prokliku

Obecně můžete zobrazit míru prokliku na hlavním panelu svého účtu PPC. Vysoká míra prokliku znamená, že na ni klikne vysoké procento lidí, kterým se zobrazí vaše reklama.

Proč záleží na míře prokliku?

Míra prokliku je pro váš účet důležitá, protože přímo ovlivňuje vaše skóre kvality.

Google Ads a další platformy pro marketing ve vyhledávání nabízejí slevy na ceny reklam, které nabízejí vysokou relevanci. Jedním ze způsobů, jak toho dosáhnout, je nabídnout vyšší skóre kvality reklamám s vysokou mírou prokliku Google Ads:

  1. Vysoká míra prokliku vede k vysokému skóre kvality.
  2. Vysoce kvalitní skóre vám umožňuje zlepšit nebo udržet pozici reklamy za nižší náklady.
  3. Pokud navíc inzerujete na relevantní dotazy, dosažení vysoké míry prokliku znamená, že k vaší nabídce přilákáte co nejvyšší počet relevantních lidí.

Co je „dobrá“ míra prokliku?

Toto je velmi diskutované téma: jaká je dobrá míra prokliku?

Z čistě statistického hlediska to záleží. Podívejte se na odpověď společnosti Yahoo na otázku „Jaká je dobrá míra prokliku“:

Upřímná odpověď na otázku zní: „To záleží.“ Míra prokliku se přirozeně bude lišit od kampaně ke kampani, a dokonce i od klíčového slova ke klíčovému slovu. Svou roli hraje vše, co se týká způsobu, jakým se vaše reklama zobrazuje, od kopie reklamy až po hodnocení reklamy na stránce s výsledky.

Yahoo

Takže i když chcete mít „vysokou“ míru prokliku, ve skutečnosti neexistuje žádné magické číslo. Průměrná míra prokliku se bude lišit podle odvětví a vaše očekávaná CTR závisí mimo jiné na pozici vaší reklamy.

Níže naleznete měřítka průměrné míry prokliku ve službě Google Ads ve 20 běžných průmyslových odvětvích.

adwords industry benchmarks average ctr
Zdroj

Průměrné CTR ve službě Google Ads je 1,91% pro vyhledávání a 0,35% pro obsah. Ale průměr je jen ten: průměr. Dobrá míra prokliku Google Ads je tedy zpravidla 4–5% ve vyhledávací síti nebo 0,5–1% + v reklamní síti partnerů.

Když je vyšší míra prokliku ve skutečnosti pro podnikání špatná

Pokud klíčové slovo nesouvisí s vaším podnikáním nebo nebude generovat tržby, potenciální zákazníky, zisky ze značky atd., Pak je vysoká míra prokliku pro tento dotaz ve skutečnosti pro podnikání špatná. Důvody jsou poměrně jasné:

  • Platíte za každé kliknutí.
  • Mnoho kliknutí generuje velké výdaje na reklamu.
  • Někdy generujete kliknutí na klíčová slova, jejichž cena je příliš vysoká, a nezískáte zisk, ani když dojde ke konverzi.
  • Irelevantní výrazy a kliknutí jsou jen utrácení peněz, aniž byste museli podnikat další kroky.
  • Nechcete tedy vždy vyšší míru prokliku: chcete vysoké CTR u klíčových slov, která jsou:

Relevantní – Souvisí s textem reklamy, vstupní stránkou a vaší nabídkou.
Cenově dostupné – Klíčová slova, která nebudou zisková.

V kostce tedy dobré CTR znamená nejprve zacílit na správná slova a poté přimět co nejvíce lidí kliknout na tyto reklamy.

Jak dosáhnout vysoké míry prokliku vašich reklam?

Dosažení vysoké míry prokliku v PPC pak závisí na:

  • Klíčových slov, která máte v účtu.
  • Ceně za proklik.
  • Nástroje a metodika pro úzkou integraci klíčových slov s textem reklamy a vstupními stránkami.
  • Schopnost rychle a efektivně segmentovat skupiny klíčových slov a generovat užší cílení.

Nezapomeňte, že čím vyšší bude míra prokliku, tím lepší bude pravděpodobně vaše skóre kvality a vysoké skóre kvality je jedním z dobrých prediktorů úspěchu v PPC.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.