Co je PPC (Pay-Per-Click)?

Co znamená PPC?

PPC je zkratka pro pay-per-click, model internetového marketingu, ve kterém inzerenti platí poplatek za každé kliknutí na jednu z jejich reklam.

V zásadě jde o způsob nákupu návštěv vašeho webu, nikoli pokusu o „vydělávání“ těchto návštěv organicky.

Ať už jste o PPC něco slyšeli a rádi byste se dozvěděli více, nebo už víte, že chcete PPC použít k propagaci svého podnikání, ale nejste si jisti, kde začít, jste na správném místě!

Reklama ve vyhledávačích je jednou z nejpopulárnějších forem PPC reklamy. Umožňuje inzerentům nabízet ceny za umístění reklam v sponzorovaných odkazech vyhledávače, když někdo hledá klíčové slovo, které souvisí s jeho obchodní nabídkou.

Pokud například se chcete zobrazit na klíčové slovo „klimatizace“, může se vaše reklama zobrazit na prvním místě na stránce s výsledky Google nebo Seznam.

Pokaždé, když kliknete na vaši reklamu a pošlete návštěvníka na váš web, musíme zaplatit vyhledávači malý poplatek.

Pokud PPC funguje správně, je poplatek triviální, protože návštěva má větší hodnotu než to, co za ni zaplatíte. Jinými slovy, pokud zaplatíme 3 Kč za kliknutí, ale výsledkem návštěvy bude objednávka za 300 Kč, dosáhli jsme velkého zisku.

Jak vytvořit dokonalou PPC kampaň?

Od sběru klíčových slov a výběru správných klíčových slov, přes jejich organizaci do dobře strukturovaných kampaní a reklamních sestav až po nastavení PPC cílových stránek, které jsou optimalizovány pro konverze. Vyhledávače odměňují inzerenty, kteří mohou vytvářet relevantní a inteligentně cílené kampaně s platbami za prokliky tím, že jim za kliknutí na reklamu účtují méně. Pokud jsou vaše reklamy a vstupní stránky užitečné a uspokojivé pro uživatele, Google vám účtuje méně za kliknutí, což vede k vyšším ziskům vaší firmy. Pokud tedy chcete začít používat PPC, je důležité se naučit, jak to udělat správně.

Co je Google Ads?

Google Ads je nejpopulárnější reklamní systém PPC na světě. Platforma Ads umožňuje firmám vytvářet reklamy, které se zobrazují ve vyhledávači Google a dalších službách Google.

Google Ads funguje na modelu platby za kliknutí, kdy uživatelé draží za klíčová slova a platí za každé kliknutí na jejich reklamu. Pokaždé, když je zahájeno vyhledávání, Google se vrhne do skupiny inzerentů Ads a vybere si skupinu vítězů, kteří se objeví v hodnotném reklamním prostoru na stránce s výsledky vyhledávání. „Vítězové“ jsou vybíráni na základě kombinace faktorů, včetně kvality a relevance jejich klíčových slov a reklamních kampaní a velikosti jejich nabídek pro klíčová slova.

Přesněji řečeno, kdo se na stránce zobrazí, je založen na hodnocení reklamy inzerenta, což je metrika vypočítaná vynásobením dvou klíčových faktorů – nabídka CPC (nejvyšší částka, kterou je inzerent ochoten utratit) a skóre kvality (hodnota, která zohledňuje vaše míra prokliku, relevance a kvalita vstupní stránky). Tento systém umožňuje vítězným inzerentům oslovit potenciální zákazníky za cenu, která odpovídá jejich rozpočtu. Je to v podstatě druh aukce. Následující infografika ukazuje, jak tento aukční systém funguje.

Provádění marketingu PPC prostřednictvím Google Ads je obzvláště cenné, protože jako nejoblíbenější vyhledávač Google získává obrovské množství provozu, a proto na vaše reklamy přináší nejvíce zobrazení a kliknutí. Jak často se vaše PPC reklamy zobrazují, závisí na tom, která klíčová slova a typy shody vyberete. Zatímco úspěšnost vaší PPC reklamní kampaně určuje řada faktorů, zaměřením na:

  • Relevance klíčových slov – tvorba relevantních seznamů klíčových slov PPC, úzké skupiny klíčových slov a správný text reklamy.
  • Kvalita vstupní stránky – Vytváření optimalizovaných vstupních stránek s přesvědčivým, relevantním obsahem a jasnou výzvou k akci přizpůsobenou konkrétním vyhledávacím dotazům.
  • Skóre kvality – Skóre kvality je hodnocení společnosti Google týkající se kvality a relevance vašich klíčových slov, vstupních stránek a PPC kampaní. Inzerenti s lepším skóre kvality získají více kliknutí na reklamu za nižší náklady.
  • Reklama – lákavá textace reklamy je zásadní; a pokud inzerujete v reklamní síti, můžete pomocí nástroje, jako je náš bezplatný tvůrce inteligentních reklam, vytvořit reklamy v designérské kvalitě, které budou vyžadovat kliknutí.

Analýza klíčových slov PPC

Analýza klíčových slov pro PPC může být neuvěřitelně časově náročný, ale je také neuvěřitelně důležitý. Celá vaše kampaň PPC je postavena na klíčových slovech a nejúspěšnější inzerenti Google Ads neustále rostou a vylepšují seznam klíčových slov PPC. Pokud provádíte průzkum klíčových slov pouze jednou, pravděpodobně při vytváření své první kampaně přicházíte o stovky tisíc hodnotných, dlouhých, levných a vysoce relevantních klíčových slov, která by mohla zvyšovat návštěvnost vašeho webu.

Efektivní seznam klíčových slov PPC by měl být:

  • Relevantní – Samozřejmě, že nechcete platit za provoz na webu, který nemá nic společného s vaším podnikáním. Chcete najít cílená klíčová slova, která povedou k vyšší míře prokliku PPC, efektivní ceně za kliknutí a zvýšenému zisku. To znamená, že klíčová slova, na která podáváte nabídky, by měla úzce souviset s nabídkami, které prodáváte.
  • Vyčerpávající – Výzkum klíčových slov by měl zahrnovat nejen nejpopulárnější a nejčastěji hledané výrazy ve vašem výklenku, ale také dlouhý ocas vyhledávání. Klíčová slova s ​​dlouhým ocasem jsou konkrétnější a méně běžná, ale přispívají k většině provozu založeného na vyhledávání. Kromě toho jsou méně konkurenceschopní, a proto levnější.
  • Expanzivní – PPC je iterativní. Chcete své kampaně neustále zdokonalovat a rozšiřovat a vytvořit prostředí, ve kterém se váš seznam klíčových slov neustále rozrůstá a přizpůsobuje.

Pokud chcete najít velkoobjemová průmyslová klíčová slova pro použití ve vašich PPC kampaních, nezapomeňte se podívat na naše oblíbená klíčová slova.

Správa vašich PPC kampaní

Jakmile vytvoříte nové kampaně, budete je muset pravidelně spravovat, abyste zajistili jejich účinnost. Pravidelná aktivita na účtu je ve skutečnosti jedním z nejlepších ukazatelů úspěšnosti účtu. Měli byste průběžně analyzovat výkon svého účtu a provádět následující úpravy, abyste optimalizovali své kampaně:

  • Přidejte klíčová slova PPC: Rozšiřte dosah svých PPC kampaní přidáním klíčových slov, která jsou relevantní pro vaše podnikání.
  • Přidat vylučující klíčová slova: Přidejte vylučující klíčová slova jako vylučující klíčová slova, abyste zlepšili relevanci kampaně a snížili zbytečné výdaje.
  • Přidejte klíčová slova PPC: Rozšiřte dosah svých PPC kampaní přidáním klíčových slov, která jsou relevantní pro vaše podnikání.
  • Přidat vylučující klíčová slova: Přidejte vylučující klíčová slova jako vylučující klíčová slova, abyste zlepšili relevanci kampaně a snížili zbytečné výdaje.

O všech těchto prvcích správy PPC kampaní se dozvíte, jak budete postupovat v kurzu Growth Hacker Academy.

Pokud jste připraveni začít s PPC, přeskočte a naučte se, jak nastavit účet Google Ads.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.