Co je to Growth Hacking?

Co je to growth hacking

Growth hacking je jedním z největších módních slov posledních let a v roce 2021 se to nijak neliší, proto se tolik lidí ptá: „Co je to Growth Hacking?“.

Konzultanti, obchodníci a podnikatelé nazývají growth hacking tím nejlepším způsobem, jak rozvíjet podnikání, a někteří jej dokonce nazývají „budoucnost marketingu“, ale co to ve skutečnosti znamená?

V tomto článku uvedu jasnou definici a vysvětlím, co je growth hacking a jak unguje. Začněme s definicí growth hackingu:

Co to je Growth hacking?

Growth Hacking je relativně nová oblast digitálního marketingu zaměřená výhradně na extrémní růst. Growth Hacking je postaven na datech, experimentech, psychologii a automatizaci. V roce 2010 s tímto označením přišel Sean Ellis a v češtině nemá ekvivalent, který by toto tento termín vyjadřoval.

Growth hacker
Co to je growth hacking
Co to je growth hacking

Growth Hacker systematicky zkoumá nové příležitosti růstu v jakékoli části cesty zákazníka, od povědomí přes marketing až po ambasadory značek optimalizací produktu.

Growth hacking je zastřešujícím pojmem pro strategie zaměřené výhradně na výkonnostní marketing, který vede k růstu. Obvykle se používá ve vztahu k začínajícím začínajícím podnikům, které potřebují masivní růst v krátké době s malými rozpočty.

Cílem growth hacking strategií je obecně získat co nejvíce uživatelů nebo zákazníků a přitom utrácet co nejméně. Pojem „Growth hacker“ vytvořil v roce 2010 Sean Ellis, zakladatel a generální ředitel společnosti GrowthHackers.

Kdo to je Growth Hacker?

Protože čeština nemá pěkný ekvivalent a nazývat se „růstový hacker“ nebo „hacker růstu“ nedává smysl, budeme používat anglický výraz growth hacker.

Growth Hacker je někdo, kdo používá kreativní a levné strategie, aby pomohl podnikům získávat a udržovat si zákazníky. Někdy se growth hackerům říká také growth marketéři, ale growth hackeři nejsou jen marketéři. Growth hackerem může být kdokoli, kdo se podílí na produktu nebo službě, včetně produktových manažerů a techniků.

Growth hackeři bývají posedlí, zvědaví a analytičtí:

  • Growth hacker se zaměřuje výhradně na strategie související s rozvojem podnikání.
  • Vytváří hypotézy, upřednostňuje a testuje inovativní marketingové strategie.
  • Analyzuje a testuje, aby zjistil, co funguje.
  • Ideální growth hacker ví, jak stanovit priority růstu, identifikovat kanály pro získávání zákazníků, měřit úspěch a zvyšovat obrat.

Jaký je rozdíl mezi growth hackingem a marketingem?

Musím přiznat, že rozdíl někdy není tak velký. Podle mého názoru existuje několik rozdílů v popisu práce mezi growth hackery ve srovnání s tradičními markeťáky, že ty dva nemůžete dát do jednoho koše, a proto si tento growth hacker zaslouží svůj vlastní výraz.

Z tohoto důvodu mnoho lidí, zejména v online podnikání, používá výraz „Growth Marketing“, aby byl jednoduchý (a pro špatné asociace se slovem „Hacking“).

Mezi growth hackingem a growth marketingem je alespoň 6 rozdílů:

  1. Growth hacker se zaměřuje na příležitosti růstu, zatímco markeťáci jsou často již příliš zaneprázdněni současným každodenním marketingem a brandingem.
  2. Growth hacker využívá celou zákaznickou cestu, včetně retence a doporučení, kde se většina markeťáků dívá jen na povědomí a akvizici.
  3. Growth hacker provádí malé experimenty; testuje, které kanály fungují nejlépe / ukazují největší potenciál, kdežto markeťák často pracuje na jen na tom svém.
  4. Growth hacker pracuje na základě dat, což však neplatí pro většinu marketingových oddělení.
  5. Growth hacker má více technických dovedností, jako je programování, nástroje a automatizace.
  6. Growth hacker je zainteresován do produktu, protože mimo jiné musí věnovat pozornost udržení aktivních zákazníků.

Jak funguje hacking růstu

Jak tedy growth hacking funguje? U každé společnosti jde o zjišťování, proč rostete, a hledání způsobů, jak toho dosáhnout záměrně.

Growth Hacker PAVROD
Největší rozdíl mezi growth hackerem a markeťákem

Co dělá Growth hacker?

Dovednosti growth hackera

Jako growth hacker musíte být schopni rychle pracovat, a proto musíte být co nejvíce nezávislí. Proto je důležité, aby growth hacker dokázal alespoň základy programování, zpracovávání dat a vizualizací. Nemusí být odborníkem na všechno, ale každopádně musí rozumět základům, aby dokázal zvládnout největší část sám.

Potřebujete širokou sadu dovedností: znalost dat je nezbytná, protože pouze tak najdete hlavní problém a jeho příčinu. Poté přichází kreativita přijít s řešením tohoto problému a konečně growth hacker potřebuje základy behaviorální psychologie a může toto řešení uvést do reality. Proto jsou to dovednosti growth hackera ve tvaru písmene T:

Co umi growth hacker
Dovednosti growth hackera ve tvaru T (zdroj)

Growth hacker by měl mít 20% veškerých znalostí potřebných k provedení 80% práce. Je proto mnohem efektivnější umět alespoň základní dovednosti v oblasti, mít přehled a pak jít do hloubky v tom co přináší nejlepší výsledky.

Jaké technické dovednosti by měl mít hacker růstu?

  • Vytvoří vstupní stránky
  • Vytvoří webové stránky
  • Navrhuje a rozumí barvám, písmům, značkám atd.
  • Spravuje kampaně na Facebooku, Googlu i Seznamu levou zadní.
  • Má základní znalosti HTML, CSS a Javascriptu.
  • Implementujte sledovací nástroje, kódy a pixely, jako je Google Tag Manager, Google Analytics, Hotjar, Facebook pixel, Smartlook atd.
  • A mnoho dalších konceptů / technik, jako je optimalizace konverzního poměru, umělá inteligence v marketingu, scrabping webu, chatbot, API atd.

Jak growth hacker přemýšlí

Otázka „Co je to growth hacker?“ je tak obtížná otázka, protože growth hacking je především způsob myšlení / práce, běžně označovaný jako „Growth Hacking Mindset“.

Growth hacker stanoví cíl, který si nazvěme „Polárka“ je to jeho hlavní cílem a který kanál, technika nebo nástroj se k tomu používá, je sekundární. Proto je tak důležité, aby growth hacker měl širokou škálu znalostí a dovedností. Díky tomu vám dokáže ukázat vždy nejlepší cestu k vaší Polárce.

Mít růstové myšlení znamená:

  • Rychlost > Dokonalost: Je lepší rychle zjistit, zda má něco potenciál, ve srovnání s budováním od začátku do konce, jen abyste zjistili, že jste si špatně stanovili ideálního zákazníka. Vidíte, že se to vrátilo prostřednictvím experimentů a mentality méně mluv a více se čiň.
  • Rozhodujte se na základě dat: Použitím dat můžete pozitivně zlepšit svoji efektivitu. Kam zaměřit svůj čas a zdroje, aby to mělo největší dopad? Jaké zlepšení by přineslo největší růst na základě údajů z našich experimentů? Který typ uživatelů je nejcennější?
  • Neustále se zlepšujte (jak v obchodním, tak v osobním): Během růstu vašeho podnikání se vždy vyskytne nová překážka. A osobně se naučíte mít vysokou úroveň „učenlivosti“: Pokud nevíte, jak něco funguje, jednoduše to začněte hledat na Googlu dokud to nepochopíte do detailu.

Zde máte video vysvětlující, co je growth hacking (na základě knihy Growth Hacker Marketing od Ryana Holidaya):

Growth Hacking strategie

Většina strategií spadá do tří hlavních oblastí:

  • Obsahový marketing & SEO
  • Produktový a zákaznický marketing
  • Výkonnostní PPC reklama

V závislosti na použité taktice může být obsahový marketing nízkonákladovým způsobem, jak se o vašem produktu dát vědět.

Typické obsahové marketingové aktivity zahrnují:

  • Založení blogu a vytváření hodnotného sdíleného obsahu
  • Hodnocení blogů
  • Vytváření obsahu na sociální sítě
  • Psaní elektronických knih
  • Podcasting
  • Provozování webinářů
  • Běžící soutěže a dárky
  • Přimět blogery, aby zkontrolovali váš produkt
  • Připojování k příslušným fórům, skupinám a subredditům
  • Influencer marketing
  • Využití e-mailového marketingu k vybudování silnějšího spojení s uživateli
  • Zlepšení viditelnosti obsahu pomocí SEO
  • Uvedení na relevantních tržištích a webech

Produktový marketing zahrnuje techniky, díky nimž je váš produkt atraktivnější, a budování uživatelské základny.

Produktový marketing obsahuje:

  • Využití strachu ze ztráty (FOMO) pomocí systému registrace pouze pro vybrané
  • Gamifikace procesu registrace uživatele, aby byl zábavnější, a nabídka odměn
  • Nabízení pobídky pro doporučení, která budou mít prospěch jak pro doporučitele, tak pro nového uživatele
  • Affiliate marketing, který také použije taktiku růstu obsahu marketingu
  • Growth hackeři mohou k propagaci svého podnikání také použít reklamu na sociální sítích a další PPC systémy.

Příklady Growth Hackingu

Mezi známé příklady úspěšných startup kampaní patří:

  • Dropbox, který odměňuje stávající uživatele za pozvání nových s dalším úložištěm
  • Hotmail, který ke každému odchozímu e-mailu připojil řádek povzbuzující lidi k registraci nového účtu
  • AirBnB, který pomocí Craigslistu vyhledával a prodával lidem, kteří hledají cenově dostupné ubytování

Jste připraveni se dozvědět více o Growth Hackingu?

Co je to Growth Hacking?

Co to je growth hacking

Growth Hacking je nová oblast digitálního marketingu zaměřená výhradně na extrémní růst. ❤️ Growth Hacking je postaven na datech, experimentech, psychologii a automatizaci. V roce 2010 s tímto označením přišel Sean Ellis a v češtině nemá ekvivalent, který by toto tento termín vyjadřoval.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.