Growth Hacker dovednosti v roce 2021: Technické, analytické a marketingové dovednosti

V tomto příspěvku vám pomůžu pochopit, které dovednosti v oblasti hackerství růstu jsou důležité pro úspěch v růstovém marketingu v roce 2021.

Možná už víte, že Growth Hackers mají mnoho různých dovedností. Proto jsem zde vytvořil kompletní seznam všech dovedností pro růstové hackery.

Některé dovednosti jsou zřejmé.

Některé dovednosti jsou kontroverzní.

… A některé dovednosti zvládnou pouze odborníci na hacking skutečného růstu!

Ale všechny dovednosti hackerů růstu jsou uvedeny níže (včetně nezbytnosti, úrovně obtížnosti a dalšího výukového materiálu na jednu dovednost) a nedávno jsem vše aktualizoval znovu pro rok 2021.

Začněme!

❗ Kliknutím přímo do níže uvedeného seznamu si můžete přečíst více o konkrétních dovednostech.

Všechny growth hacker dovednosti pro rok 2021

3 úrovně dovedností

Existují tři úrovně growth hacking dovedností:


  • 1. Základní dovednosti pro growth hackery:

    Tyto dovednosti se týkají porozumění způsobům práce, modelům a myšlení. Například řízení procesu R.Ů.S.T.u, Frameworku P.A.V.O.R.D. a growth hackerskému mindsetu.


  • 2. Odborné growth hacking dovednosti:

    Jedná se o dovednosti, které budete potřebovat v každém úkolu, který budete dělat, a jsou proto nezbytnými dovednostmi pro všechny jako je copywriting, psychologie chování vizuální design.


  • 3. Specializované dovednosti growth hackerů:

    Tyto dovednosti nejsou nutné pro každého growth hackera, ale budete je potřebovat, až přijde čas nebo dovednosti potřebné pro společnost, pro kterou pracujete. (Jedná se o dovednosti, které obvykle rozvíjíte „v práci“, když se specializujete.) Pomyslete na výkonnostní marketing.

Dovednosti growth hackera ve tvaru T

Rovněž jasně vidíme podobnosti s „Growth Hackerem ve tvaru T“, ve kterém má každý Growth Hacker široký základ znalostí a dovedností, ale také potřebuje hluboké odborné dovednosti.

Je proto důležité, abyste neočekávali, že váš growth hacker zvládne všechny zde popsané odborné dovednosti.

A uvědomte si, že pouze ti nejzkušenější hackeři růstu ovládají všechny dovednosti hackingu růstu z tohoto blogu!

Jaké dovednosti má Growth Hacker?

Toto je seznam nejdůležitějších hackerských dovedností pro marketingové pracovníky. Doufejme, že vám to poskytne lepší představu o tom, co je potřeba k úspěchu v této oblasti.

Pro většinu začátečníků bych doporučil absolvovat online kurz Growth Hacker, abyste se mohli naučit základy těchto dovedností.

1. Analýza dat & měření

Datová analytika je dovedností číslo jedna pro growth hackery, protože growth hacking je obor založený na datech.

Než začnete experimentovat, potřebujete data, abyste našli největší problém pro společnost, která je mezi Growth Hackers známá jako „Jedna Klíčová Metrika“ (JKM).

A poté budete znovu potřebovat data, abyste věděli, zda jste problém vyřešili a zda byl experiment úspěšný.

Growth Hacker využívá data

Potřebná data v Growth Hacker procesu R.U.S.T.

Co očekávat od Junior Growth Hackerů, pokud jde o datové dovednosti?

  • Z hlediska Google Analytics: Umí je správně nasadit a zná většinu sekundárních dimenzí.
  • Pokud jde o Google Tag Manager: „nice-to-have“ pro juniorské growth hackery, ale není to nutná dovednost. Nečekal bych příliš mnoho, pokud jde o vytváření spouštěčů a proměnných. Nastavení bezchybného systému pro sledování dat může být docela těžké.
  • V tabulkách Excel / Google by mladý growth hacker měl znát jednoduché vzorce, ale pravděpodobně nezná pokročilé vzorce jako jsou SUMIF, VLOOKUP a IMPORTXML.
  • Z hlediska CRM / Databáze / SQL: Většinou začínající growth hacker nepotřebuje.

Co očekávat u zkušenějšího growth hackera, podud jde o data?

  • Z hlediska Google Analytics: Umí nastavit filtry, sloučit jednotlivé zdroje, spárovat heureku, vyloučit platební brány a další nechtěné věci. Každý zkušený hacker růstu by měl plně ovládat GA. (S výjimkou několika funkcí beta a zvláštních případů, jako je nastavení kohortové analýzy.)
  • V Google Tag Manageru je jako ryba ve vodě: Mít certifikát Google pro Správce značek Google není neobvyklé. Dokáže si nastavit vlastní události, které posílá do Google analytics. Vhodné při skórování návštěvníků. Měří scroll tracking a posílá do Facebooku. Dokáže nasadit A/B testování a vkládá validní kód na stránky podle vlastních pravidel.
  • V tabulkách Excel / Google: Zkušený growth hacker využívá funkce jako je arrayformula, query, pokročilé filtry. Ovládá Google apps script a napíše si makro, které vyřeší složité problémy do 5 minut.  Zkušení growth hackeři budou mít obvykle dostatek zkušeností s některými tabulkovými doplňky a integracemi pro automatizaci.
  • Z hlediska CRM / Databáze / SQL: Rozumí jak fungují databáze, dokáže si propojit data pomocí správného JOINu. Pomocí SQL dotazů dokáže snadno získat co potřebuje a předělá vám feed na míru. Data ze CRM systémů dokáže vytáhnout pomocí API do potřebných databází a vizualizovat výstupy. 
5 fází data-driven přístupu

Jak můžete dále rozvíjet své datové dovednosti?

Knihy: Lean Analytics, Alistair Crowl, o nejdůležitějších metrikách pro různé obchodní modely, je nezbytnou knihou pro růstové hackery, kteří vám pomohou zlepšit vaše datové dovednosti.

Online kurz (zdarma): Google Analytics Academy s kurzy Google Analytics a Google Tag Manager. Kurz Google Data Studio se blíží.

Youtube: Measureschool, skvělý kanál YouTube, kde nadšený Julian dokáže vysvětlit vše o GA a GTM (včetně kurzů pro začátečníky, které jsou mnohem zábavnější než kurzy od Google)

Praxe: Vytvořte si vlastní web nebo se přihlaste jako dobrovolník pro neziskovou organizaci nebo pro malé a střední podniky, abyste jim pomohli se sledováním dat a trochu si vyzkoušeli nové věci.

2. Behaviorální psychologie

Jako growth hacker se vždy snažíte ovlivňovat zákazníky. K tomu potřebujete hodně vhledu do psychologie a specifické behaviorální psychologie.

„Dát zákazníka na první místo“ je samozřejmě také funkce, která je protkaná growth hacking smýšlením, ale v tomto případě to také vnímám jako dovednost.

Budete potřebovat dovednosti, jako je psychologický vhled do všeho, co děláte: Jak píšete text, který přesvědčí zákazníka? Jak zvýšíte CTR reklam tím, že lépe reagujete na bolesti, které zákazník zažívá? Jak navrhujete konverzní vstupní stránky, které dokonale odpovídají dané cílové skupině?

Chcete-li odpovědět na tyto otázky, musíte mít ve své sadě dovedností i povědomí o psychologii chování.

Do jaké míry zvládne mladý growth hacker behaviorální psychologii?

Jedná se o dovednost, která velmi závisí na zkušenostech. Abyste mohli tyto psychologické vzorce rozpoznat, musíte mluvit s mnoha zákazníky a provádět audity webových stránek.

Nejdůležitější věcí, které je třeba věnovat pozornost při najímání začínajícího growth hackera, je to, že je otevřený názoru zákazníka.

Takže možná více myšlení než dovedností.

Jak se můžete dozvědět více o psychologii jako růstový hacker?

Chcete-li dále rozvíjet tuto dovednost, můžete cvičit hlouběji hledáním v průzkumech zákazníků. Kvalitativnějším výzkumem a častěji dotazováním na motivy zákazníků získáte chuť na psychologický průzkum.

Pokuste se proto udělat více rozhovorů se zákazníky, které budu dále zmiňovat jako důležitou dovednost pro growth hackery. Dvě mouchy jednou ranou.

Můžete si také přečíst několik blogů, abyste zvýšili svůj psychologický vhled:

A prakticky všechny články a kurzy od Nicka Kolendu jsou povinnými přečteními, pokud si chcete zlepšit své chápání psychologie uživatelů.

3. Učenlivost

„Naučitelnost“ je nejdůležitější  dovednost growth hackera.

Growth Hacking je obor, který se mění tak rychle a je silně ovlivněn novými dovednostmi a nástroji. Proto musí jednotlivci rozvíjet „učitelnost“; touha a schopnost rychle růst a přizpůsobit své dovednosti (zůstat relevantní a uspět v jakékoli oblasti).

Nedávno jsem byl školení lidských zdrojů s názvem „Skills of the Future“ a naučitelnost byla zmíněna jako nejdůležitější dovednost pro budoucnost (nejen v Growth Hackingu!).

V praxi to uvidíte jako googlování, když místo útěku narazíte na problém.

Jako příklad používá Growth Tribe mezi svými zaměstnanci heslo „Get Sh*t Done“, které odkazuje na jejich učitelnost. Vidí, že nikdo neví všechno, a to jim nevadí. S tímto mottem chtějí povzbudit zaměstnance, aby se v případě potřeby učili nové věci, pokud tím dosáhnou svého cíle.

4. Správný mindset

Můžete tvrdit, že to není opravdu dovednost, ale je nesporné, že Growth Hacking Mindset je nezbytný pro úspěšný growth hacking.

Když mluvíme o myšlení, máme na mysli určitý způsob pohledu na výzvy a příležitosti.

Growth Hacking Mindset

Někdo s growth hacking nastavením mysli se nedrží svého vlastního pohledu na svět a ví, že neví všechno. Proto je experimentování tak důležitou součástí growth hacking. "Jaký je nejlepší způsob řešení tohoto náhodného problému?" Neexistuje jedna správná odpověď, a proto experimentujeme.

Je také důležité otestovat věci v malém, než je rozjedete ve velkém. Nejprve se podívejme, zda něco funguje, než do toho investujeme více času / úsilí / peněz.

Růstové myšlení je dovednost, kterou si sami těžko dokážete rozvinout. K tomu musíte být vyzváni a může být užitečné spolupracovat se zkušenějším growth hackerem. V jiném článku jsem popsal 5 tipů pro rozvoj growth hacking myšlení.

 

5. Technické dovednosti

Jedním z největších rozdílů mezi growth hackerem a tradičním marketérem jsou technické dovednosti.

Technické dovednosti Growth Hackera

Jako growth hacker je nezbytnou součástí procesu R.U.S.T, že kromě hledání problémů a návrhu řešení můžete řešení implementovat také sami. Proto jako growth hacker potřebujete také technické dovednosti.

Jaké technické dovednosti potřebujete jako Growth Hacker?

  • Vytváří a optimalizuj vstupní stránky. Vytváření vstupních stránek je sotva technické, protože se v roce 2021 objevily všechny druhy tvůrců vstupních stránek typu drag-and-drop, jako jsou Instapage, Unbounce a Leadpages, ale stále je to nezbytná dovednost pro growth hackery.
  • Front-end kódování. Pokud jste zvládli základy HTML a CSS, to je dost pro 90% growth hackerů.
  • Web scraping pro sběr potenciálních B2B zákazníků.
  • Umět pracovat se spoustou různých softwarových nástrojů. Může to znít trochu divně, ale často vidím lidi, kteří se snadno nenaučí nové nástroje. To je škoda, protože pokud máte ve své sadě dovedností mnoho nástrojů pro growth hacking, může vám to život tak usnadnit. A věřte mi, jako growth hacker budete muset pracovat s mnoha nástroji.

Co lze očekávat od junior vs senior growth hackerů, pokud jde o technické dovednosti?

Většina mladých growth hackerů začíná s marketingovým zázemím nebo vášní, a proto má málo znalostí o technických dovednostech.

Technické dovednosti pro growth hackery však nejsou tak zásadní, jak si často myslíme. V praxi využíváte mnohem více dat a marketingu než technických dovedností a většinu technických prací můžete provádět pomocí jednoduchých nástrojů.

Web scraping je výjimkou a není tak snadné se ho naučit. Pro scraping z  LinkedIn máte velmi jednoduché nástroje, jako jsou Dux-Soup a PhantomBuster, ale pro jiné kanály je to mnohem těžší se naučit. Mějte tedy na paměti, že ne každý juniorský growth hacker to dokáže.

Pokud jde o starší growth hackery; Někteří špičkoví hackeři dokonce mají ve svém arzenálu další programovací jazyky a HTML / CSS není žádný problém. Také scraping webu by neměl žádný být problém.

Jak můžete dále rozvíjet své technické dovednosti?

Svět se vám otevře, pokud jste začínající hacker, když zjistíte, jak snadné jsou všechny technické dovednosti. Vyzkoušejte jednoduchý kurz HTML / CSS na Codecademy a poté jste zvládli základní front-endový kód.

Nejdůležitější věcí jako growth hacker je to, že rozumíte a umíte číst HTML / CSS. Když k tomu přidáte základy javascriptu nebo PHP bude to pro vás jedině výhodou.

Jako growth hacker se navíc musíte snažit držet krok s nejnovějšími online nástroji. Podívejte se například na ProductHunt nebo BetaList.

Naštěstí je googlování také důležitá dovednost! Obzvláště kolem těchto technických dovedností nikdy to nepůjde jako po másle (i když jste to dělali několikrát). Poté si jej vygooglete, aplikujte a postupně obohacujte své dovednosti.

6. Modelace zákazníka

Ještě než začne growth hacker cokoliv tvořit musí si vymodelovat svého ideálního zákazníka. Většina marketérů na tento důležitý bod úplně zapomíná. Proč je to tak důležité?

Pokud growth hacker pochopí potřeby, obavy, strany a motivace vašich zákazníků, dokáže navrhnout mnohem lepší online strategii než když nebude o vašich zákaznících vědět vůbec nic.

Nikdy nemáte pouze jednu zákaznickou personu. Stačí se podívat na vaše data v Google Analytics a rozpadnout si je podle pohlaví, věku, geografie, zařízení apod.

Abyste však pochopili své zákazníky je vhodné využít i dalších výzkumných metod.

Výzkumné metody v Growth Hackingu

Proces R.U.S.T. (= proces growth hackingu) vždy začíná nejprve tvrdými daty, aby se prozkoumalo, kde je problém v P.A.V.O.R.D.u. Poté však nastává důležitá otázka:

"Proč zde moji zákazníci opouští můj funnel?"

Chcete-li na tuto otázku odpovědět, můžete zkusit použít nástroje na sledování obrazovky, heatmapy, ale nakonec budete muset přijít s kvalitativnější a podrobnější odpovědí. A to zjistíte pouze rozhovorem se zákazníky.

Jako growth hacker se mu nemůžete vyhnout a budete muset tuto dovednost zvládnout. Musíte vědět, jak uspořádat rozhovor, jak klást otázky, jaké otázky byste se měli a neměli ptát, jak přimět lidi, aby s vámi chtěli udělat rozhovor a jak můžete tyto rozhovory analyzovat.

Provádění průzkumu zákazníků je pro growth hackery tak důležitou dovedností, protože vám může ušetřit spoustu neúspěšných experimentů. Už nemusíte hádat, proč zákazníci odcházejí, ale odpověď můžete získat přímo od nich.

Rozhovory se zákazníky jako dovednost

Jen málo growth hackerů tomu věnuje pozornost, a proto tuto dovednost nerozvíjejí tak silně, protože rozhovory jsou neuvěřitelně časově náročné a další úkoly growth hackerů se zdají mít zajímavější návratnost investic. Výsledkem je, že s tím má zkušenosti jen málo lidí.

To je důvod, proč začínající obchodníci s marketingem často stále dělají chyby pro začátečníky, například kladením pokynů nebo špatnou konstrukcí rozhovorů.

Jakmile se tím budou řídit marketéři, uvidíte, že tuto dovednost budou ovládat stále lépe a lépe.

Pokročilý growth hacker by měl pochopit důležitost rozhovoru se zákazníkem a měl by být schopen bezchybně rozvíjet zákazníka sám.

Tipy, jak zlepšit své kvalitativní výzkumné dovednosti:

Na praktické úrovni musíte hodně cvičit pod dohledem, jak jsem již řekl.

Na taktické úrovni se můžete vyhnout mnoha chybám tím, že se ponoříte dále do oblasti „rozvoje zákazníků“. Existuje mnoho odborníků, kteří sdílejí znalosti online.

Následující knihy vám jako growth hackerům pomohou zlepšit vaše výzkumné dovednosti:

MUSÍTE PŘEČÍST:

7. User Experience / User Interface

Zejména při práci pro aplikace nebo společnosti SaaS je UI / UX velmi důležitou dovedností pro growth hackera.

Uživatelsky přívětivé prostředí je pro více metrik P.A.V.O.R.D.u zásadní, protože zákazník se vždy rozhoduje kliknout nebo nekliknout na tlačítko, což má zásadní dopad na všechny vaše míry prokliku a procenta konverze.

Nemusíte být schopni navrhnout kompletní uživatelská rozhraní, ale musíte pochopit a umět aplikovat principy UI / UX.

Co může growth hacker dělat z hlediska UI / UX?

Mnoho mladých growth hackerů bude jistě schopno vyjmenovat základní principy, protože pravděpodobně četli blogy o UI / UX. Minimálně četli Web ostrý jako břitva.

Je důležité věnovat pozornost použitelnosti těchto znalostí. Může growth hacker vyvodit závěry na základě toho, proč naše rozhraní funguje nebo nefunguje? Nebo vždy upřednostňuje stejné zásady a není tato osoba otevřená možným dalším vysvětlením? Growth hacking je o otevřeném experimentálním myšlení.

Seniorský marketingový pracovník je schopen navrhovat vynikající rozhraní a účastnit se diskusí o designu a vývoji user experience.

Tato součást však velmi závisí na pozadí a preferencích growth hackera. Někteří growth hackeři prostě mají jejich T-formy po technické nebo analytické stránce.

Tipy, jak vylepšit své UI / UX dovednosti

Pro zdokonalení vašich dovedností v oblasti UI / UX mohu určitě doporučit následující zdroje:

 

8. Copywriting

Texty. Potřebujete je všude: v reklamách, na webových stránkách, v magnetech, v e-mailovém marketingu, v blogových článcích atd.

Copywriting, psaní přesvědčivých textů, je skutečná elementární dovednost pro růst. Ne že by jiné oblasti tuto dovednost nepotřebovaly, ale jako growth hacker nemůžete svou práci bez této důležité dovednosti dělat.

Ale copywriting není snadná dovednost. Přesvědčivé, ale ne prodejní. Pohodlné, ale také hluboké články. Kromě toho musíte také rozumět dostatečnému množství psychologických faktorů, abyste se klienta mohli dotknout na emocionální úrovni.

Co můžete očekávat od růstového hackera (junior / senior) ohledně dovedností copywritingu?

Psát texty může kdokoli, ale mezi běžnými texty a chytlavými texty je rozdíl.

Existuje několik lidí, kteří umí psát opravdu dobré texty, a nejsou to všichni growth hackeři. Nemůžete očekávat, že každý growth hacker bude skvělý v copywritingu. Ještě když je jeho T zaměřené na analytiku.

Věřím, že zde platí pravidlo 80/20 dokonale: s 20% znalostí můžete dosáhnout 80% výsledku. Tím mám na mysli, že growth hacker může psát dobré texty pro vstupní stránky a reklamy a že text nebude dělat rozdíl mezi úspěšným nebo neúspěšným experimentem.

Stručně řečeno, jde o obtížně měřitelnou dovednost, ale neměla by být důvodem k najímání nebo odmítání kandidáta.

Jak můžete zlepšit své dovednosti v oblasti copywritingu jako růstový marketingový pracovník?

Existuje spousta vzorců pro copywriting, které mohou rychle zlepšit vaši úroveň jeho použitím. Podívejte se zde například na vzorce pro psaní textů od Joanne Wiebe z CopyHackers.

 

Kromě toho je zde opět Nick Kolenda se spoustou tipů na tuto dovednost: „31 Zásad copywritingu založené na psychologii“.

A konečně, z vlastní zkušenosti, mohu doporučit kurz copywritingu Johna Buchana a jeho zdroje (přejetí souborů, ebooky a šablony) na jeho webu Charm Offensive, aby bylo psaní mnohem zábavnější.

 

9. Vizuální design

Grafické cítění je jednou ze základních dovedností, které se každý growth hacker musí stejně naučit, protože musíte věci navrhovat velmi často: vizuály pro reklamy, vstupní stránky, magnety rozhraní, obrázky na blog atd. Nemůžete neustále čekat než vám váš grafik dodá bannery, když za dobu zadávání práce byste je měly hotové.

Naštěstí praktická stránka navrhování již dnes není obtížnou dovedností.

Jednoduché, bezplatné nástroje, jako je Canva, převzaly trh pro začínající designéry a již nemohou chybět v sadě aplikací growth hackera. 

 

Bohužel …

Dobrý design je vysoce závislý na pocitu.

A ne každý growth hacker má dobrý cit pro design. (Třeba jako já 😀 ). Můžete se naučit a částečně to „předstírat“ tím, že jako inspiraci použijete dobré designy online.

Jak můžete zlepšit své designérské dovednosti růstového hackera?

Hodně cvičte. Začněte kreslit, zkuste použít Canvu a sledujte několik dobrých návrhářů na Instagramu. To vám může pomoci získat lepší cit pro design.

Na taktické úrovni můžete samozřejmě také číst mnoho blogů a sledovat videa z YouTube. Zde několik tipů ode mě:

  • Futur je známý youtube kanál mezi začínajícími nezávislými designéry, takže zde se také můžete dozvědět mnoho o hodnotě dobrého designu.
  • Philip VanDusen je známý designér, který poskytuje mnoho tipů na design a strategii YouTube.
  • A ještě jednou: Zkuste Canvu! Nejsem za to odměňován, ale nemohu dostatečně často zdůraznit, jak snadné je tvořit bannery, jakmile vyzkoušíte Canvu. (Většina mé grafiky pochází právě odtama).

 

10. Zákaznická retence

Retence je důležitým krokem v P.A.V.O.R.D.u, který je základním modelem v growth hackingu. Opakující se nákupy jsou pro společnost zásadní a nemůžete růst, pokud je to vaše nejtěsnější místo v cestě zákazníka.

Níže uvedený graf ukazuje, jak důležité je pro firmu udržení si zákazníka:

 

Špatná retence

I když každý měsíc přilákáte 10 000 nových zákazníků, vaše křivka retence se vyrovná, pokud je váš retenční markteing špatný.

Retence je velmi užitečná dovednost, protože reaktivace ztraceného zákazníka je 5x levnější než přilákání nového.

Retence však není snadná dovednost, protože důležitou roli hraje také kvalita vašeho produktu. Pod pojmem retenční dovednosti máme na mysli různé věci:

  • Reaktivace zákazníků po jejich odchodu (zajímavý blog o této záležitosti: Jak přivést neaktivní uživatele z mrtvých)
  • Push push marketing
  • Ovládání modelu „Hooked“ od Nir Eyal. (Tato kniha je zmíněna kromě jiných knih v mém seznamu nejlepších hackerských knih pro rok 2020, takže si určitě přečtěte.)
  • Součást psychologie uživatele
  • Svou roli hraje také User Onboarding (ale o této dovednosti se budeme bavit později zvlášť)

Co očekávat od growth hackerů, pokud jde o znalosti / dovednosti týkající se udržení zákazníka?

Vzhledem k tomu, že mnoho společností si sotva uvědomuje důležitost retence, začínající growth hackeři často na tento kanál zapomínají.

Pro kvalitní růst by však retenční marketing měl být jednou z prvních věcí, na které je třeba se zaměřit. (S výjimkou případů, kdy jste začínající společností s malým nebo žádným portfoliem zákazníků, protože nejdůležitější jsou pak povědomí a akvizice.)

Jak můžete dále rozvíjet své retenční schopnosti?

Retenci lze rozvíjet pouze praktickým cvičením u zaměstnavatele, protože tak silně souvisí s chováním vašich zákazníků.

Existuje mnoho materiálů ke čtení, o kterých se dozvíte více:

11. Optimalizace konverzního poměru

Kromě získávání zákazníků kreativními a virálními marketingovými kampaněmi je optimalizace konverzí jednou z nejvíce „sexy“ dovedností growth hackingu.

Návratnost investic do této dovednosti může být obrovská. Obrázek níže popisuje „Power Law of CRO“, který popisuje, jak optimalizace konverzního poměru ovlivňuje vaše příjmy několika způsoby.

Zákon optimalizace konverzního poměru

Jaké dovednosti potřebujete jako růstový hacker, abyste zvládli optimalizaci konverzí?

  • Technika A/B testování, protože ne každý software pro testování je stejně vhodný.
  • Datová stránka A/B testování , protože na konci chcete mít jistotu, že experiment prošel pozitivně a přinesl významný rozdíl.
  • Psychologie A/B testování, protože musíte dobře rozumět zákazníkovi, abyste mohli úspěšně provést AB test.
  • Produkční stránka A/B testování, protože musíte být schopni psát přesvědčivý text (viz. copywriting) a navrhnout potřebné vizuály sami, abyste mohli rychle iterovat.

 

Měl by juniorský growth hacker být také schopen provádět AB testy? A co můžete očekávat od seniora, pokud jde o optimalizační dovednosti?

Vzhledem k tomu, že většina softwaru pro A/B testování je drahá, uvidíte, že si to procvičilo jen málo mladých marketérů.

Optimalizace konverzí je však pro growth hackery tak důležitou dovedností, že střední growth hacker by měl určitě mít určité znalosti a dovednosti optimalizace konverzí a A/B testování.

Starší growth hacker by měl předtím, než si říká senior, spustit velký počet experimentů.

 

Jak můžete zlepšit své dovednosti optimalizace konverzí a získat zkušenosti s testováním AB?

O tom si můžete přečíst mnoho rozsáhlých blogů o optimalizaci konverzí. Doporučuji přečíst následující:

Můžete také vyzkoušet Google Optimize pro osobní web, abyste tuto schopnost uplatnili v praxi. Toto je, bohužel, jediný bezplatný optimalizační nástroj na trhu. Zbytek nástrojů začíná na > 200 $ měsíčně.

Existuje také dostatek online kurzů a doporučil bych sledovat kurz optimalizace konverzí z ConversionXL, kterého jsem se také sám zúčastnil.

 

12. Marketingová automatizace

Growth hackeři jsou často velkými fanoušky automatizace. Důvodem je to, že vám může ušetřit spoustu času a můžete toho udělat mnohem víc za mnohem kratší dobu.

To však není jedna z obtížných dovedností na tomto seznamu schopností. V dnešní době máte spoustu nástrojů k automatizaci úkolů, jako je Dux-Soup, Zapier a zejména český Integromat!

S těmito nástroji již můžete propojit více než 1 500 nástrojů bez jakýchkoli technických dovedností.

Integromat

Jaké automatizační dovednosti má začínající growth hacker?

Pokud má growth hacker několikaletou (1–3) zkušenost, měl by určitě dříve spolupracovat se společností Integromat a být si vědom toho, že existují nástroje pro growth hacking, které vám mohou mnohem více automatizovat život. Jedná se tedy o dovednost, kterou můžete očekávat od začínajícího growth hackera.

Senior marketér by s tím měl mít spoustu zkušeností, například nastavit plně automatický marketingový tok mezi různými kanály a určitě by propojil několik (10+) různých nástrojů v Integromatu.

Nebo třeba doplňuje zdroj pro podobná publika na Facebooku na základě reálně zaplacených / stornovaných objednávek.

Pak máte nejtechničtější growth hackery... Mohou psát své vlastní roboty a skripty a mohou vytvářet jedinečné integrace pomocí API bez programů, jako je Integromat. Ale to je jen malá část všech growth hackerů.

 

Jak se můžete naučit lépe automatizovat?

Začněte cvičit s nástroji, jako jsou Zapier a Integromat. Podívejte se například na své současné povinnosti a zeptejte se sami sebe, které věci můžete automatizovat.

Tento blogový článek od společnosti GrowthRocks vám může poskytnout širší pohled na to, co je možné z hlediska automatizace marketingu.

 

13. SEO & Linkbuilding

Optimalizace pro vyhledávače (SEO) je tak základní dovednost, že se bez ní žádný growth hacker neobejde. Už i začínající growth hacker ví, že optimalizací nejkonverznějších stránek dokáže často z projektu vytěžit požadované výsledky.

Kvalintí linkbuilding je samozřejmostí. Growth hacker ovládá nástroje jako je Google Search Console, Marketing Miner, Collabim, Screaming frog, Ahrefs apod.

Growth hacker je schopný vám připravit obsahový plán, který bude postavený na základě klasifikační analýzy klíčových slov. Navrhne vhodné rozvržení kategorií a menu na webu. Vylepší vaše meta tagy k dokonalosti za extrémně krátký čas.

Jak se můžete zdokonalit v optimalizaci pro vyhledávače a linkbuildingu?

Optimalizace pro vyhledávače (SEO) je tak základní dovednost, že se bez ní žádný growth hacker neobejde. Už i začínající growth hacker ví, že optimalizací nejkonverznějších stránek dokáže často z projektu vytěžit požadované výsledky.

14. Doporučení & virál

Téměř všechny nejznámější growth hacking úspěchy jsou v rámci doporučení.

Dropbox byl jedním z prvních, kdo využil svůj doporučovací program: Nabídli uživatelům zdarma další úložiště, pokud by sdíleli Dropbox se svými přáteli.

Dropbox vzrostl ze 100 000 uživatelů na konci roku 2008 na 4 miliony na začátku roku 2010! Na vrcholu bylo posláno 2,8 milionu pozvánek měsíčně. Většina kanálů nemůže konkurovat takové virální marketingové strategii.

To je důvod, proč se growth hackeři často snaží použít marketing doporučení pro společnosti, ale není to snadné.

Abyste správně porozuměli doporučujícím programům a virálnímu marketingu, musíte vědět, která čísla hledat a potřebujete zkušenosti, aby celý program fungoval hladce.

15. Onboarding a aktivace

Guru growth hackingu Sujan Patel volá po zařazení nejdůležitějšího faktoru.

Abych byl upřímný, rozumím tomu:

Protože pokud poskytnete uživatelům dobrý přístup k vašemu nástroji nebo vaší službě, pak zákazník snáze uvidí hodnotu, bude mít vyšší míru retence a poskytne více doporučení.

A protože je začleněna do P.A.V.O.R.D.u, aktivace je každopádně důležitou dovedností pro růstové hackery.

 

Co můžete očekávat, pokud jde o znalosti a dovednosti v rámci onboardingu a aktivace?

Můžete očekávat, že pokryje praktickou stránku onboardingu (nastavení automatických emailů).

Vytvoření registrace zákazníka na základě kvalitativního výzkumu a schopnost iterace ve vašem procesu registrace jsou dovednosti, které se více hodí pro pokročilé growth hackery.

 

Jak se můžete dozvědět více o onboardingu?

Pokuste se především prohloubit své znalosti marketingových dovedností, jako je mapování cest zákazníků a rozvoj zákazníků. Tyto dovednosti jsou velmi užitečné pro lepší provedení aktivace na taktické úrovni.

Přečtěte si také tyto skvělé blogy, které se zabývají aktivací a registrací v rámci growth hackingu:

Proč je aktivace nejdůležitější metrikou P.A.V.O.R.D.u pro růst SaaS, příručka aktivace od Appcues
The Growth Hacker's Guide to Better Onboarding, InnerTrends

 

16. Výkonnostní marketing

Výkonnostní / akviziční marketing je velmi široká dovednost, ale přesto jsem ji zde zmínil jako jednu věc, protože volné dílčí dovednosti nejsou tak důležité jako ostatní hlavní dovednosti v tomto seznamu.

Čemu by měl growth hacker rozumět, co se týče marketingových dovedností?

  • SEO / SEM
  • PR / Influencer Marketing
  • Placené sociální média (reklama)
  • Organická sociální média (Facebook / Instagram / LinkedIn / atd.)
  • Obsahový marketing
  • Přesah do B2B
  • Side-project marketing
  • Emailový marketing

A v rámci každé z těchto marketingových oblastí existují také podkategorie. Tyto dovednosti marketingového růstu jsou proto typickým „kmenem“ growth hackingu ve tvaru písmene T, protože tyto dovednosti potřebujete pouze tehdy, pokud se hodí pro společnost, pro kterou pracujete.

Marketingové akviziční kanály pro růstové hackery
Někteří růstoví marketingoví pracovníci pracují pro společnost, která například nikdy nebude potřebovat SEO kvůli svému oboru, nebo pracují v této společnosti, kde je v oblasti marketingu obsahu nikdy nepotřebují kvůli ostatním členům týmu.

Co můžete očekávat od junior vs senior growth hackerů, pokud jde o marketingové dovednosti?

Výše uvedené marketingové kanály se rozvíjejí tak rychle, že nemůžete očekávat, že marketingové znalosti growth hackera budou zcela aktuální, pokud na tomto jednom kanálu intenzivně nepracovali u svého posledního zaměstnavatele.

Zkušený growth hackerr by měl mít představu o tom, jak algoritmy fungují pro různé kanály, a měl by mít přiměřené znalosti / zkušenosti se všemi kanály.

Neměli byste však očekávat, že zkušený marketingový pracovník stráví 500 hodin ve všech výše uvedených kanálech, a proto bude ve všem odborníkem. To je prostě nemožné.

Jak můžete dále rozvíjet své marketingové dovednosti?

Blogy: Pro každou oblast marketingu existuje blog, který píše odborné články s ukázkovými případy. Zvažte například Backlinko, Ahrefs (SEO), ConversionXL (CRO), Criminally Prolific (PR), KingKong (placená reklama).

Online komunity: Existuje tolik skupin LinkedIn a Facebook, kde jsou nejnovější hackery a nástroje sdíleny v různých oblastech. Podívejte se na skupinu BAMF na Facebooku.

Začněte svůj vlastní projekt: Tento příklad se v tomto seznamu několikrát zobrazí, ale je to také proto, že je to také dobrý způsob, jak si procvičit každou dovednost, jak chcete.

Musím mít všechny tyto dovednosti abych se mohl být growth hacker?

U dovedností specialisty na growth hacking jsem často zažil, že platí pravidlo 80/20. S 20% znalostí pak můžete dosáhnout 80% výsledku.

Možná je 80% trochu přehnané, ale jde o to, že v mnoha případech můžete dobře experimentovat s různými kanály pouze s malou částí znalostí. Když uvidíte, že vaše experimenty přinášejí výsledky v malém, můžete si nechat udělat nejtěžší práci odborníkem v dané oblasti, místo toho, abyste to dělali sami. Pravděpodobně to bude mít lepší návratnost investic.

Takže kde najít odborníky na jednotlivé oblasti? Přečtěte si seznam těch nejlepších českých odborníků.

Ale proč má Growth Hacker tolik dovedností?

Jako growth hacker musíte být schopni rychle pracovat, a proto se musíte co nejméně spoléhat na ostatní. Proto je důležité, aby growth hacker mohl programovat sám, analyzovat data, připravit vstupní stránky, napsat texty a vytvořit design sám.

Nemusí být odborníkem na všechno, ale musí rozumět základům všeho, aby mohl rychle iterovat.

Dovednosti growth hackera ve tvaru T

Závěr: Jaké dovednosti potřebuje Growth Hacker?

Growth hacker má obrovské množství dovedností, což je pro tuto oblast typické.

Nikdy nevíte, ve které části P.A.V.O.R.D.u nebo na jakém marketingovém kanálu vás vaše společnost potřebuje, a musíte být na to připraveni tím, že budete mít spoustu základních dovedností.

Jako vždy při growth hackingu musíte zjistit, kam vás data zavedou. Poté prostřednictvím své „naučitelnosti“ musíte zvládnout dovednosti a nástroje, které vám pomohou dokončit práci.

Mohu ti s něčím pomoci?

Dělám spoustu tréninkových kurzů zaměřených na growth hacking a dohlížím na projekty, které chtějí růst.

Můžete si pronajmout můj mozek, abych pro vaši společnost vytvořil growth hacking tým, včetně náboru a školení.

Neváhejte mě kontaktovat, pokud se chcete na něco zeptat nebo případně přidat další zdroje nebo dovednosti k tomuto blogu.

Hodně štěstí při rozvoji vašich dovedností!

Časté dotazy týkající dovednostní Growth Marketingu

Nakonec chci odpovědět na několik otázek a shrnout odpovědi (pro mírně lenivější lidi mezi námi. Ano, mluvím s vámi!)

Jaké jsou nejdůležitější dovednosti Growth Hackera?

Kromě technických, analytických a kreativních dovedností výzkum ukazuje, že nejdůležitější jsou dvě dovednosti: „naučitelnost“ a růstové myšlení.

Jaké technické dovednosti potřebuje Growth Hacker?

Technické dovednosti, které musí mít, jsou: Front-endo kódování (HTML / CSS), Web Scraping, Vytváření / optimalizace vstupních stránek a technický přehled, aby bylo možné pracovat s mnoha různými nástroji. Ale ne všechny tyto dovednosti jsou stejně důležité...

Proč má Growth Hacker tolik dovedností?

Jako Growth Hacker musíte být schopni rychle pracovat a iterovat. Proto se musíte co nejméně spoléhat na ostatní. Proto je důležité, aby Growth Hacker mohl programovat sám, pracovat s daty a aby si mohl sám navrhrnout web. Nemusí být odborníkem na všechno, ale každopádně musí rozumět základům, aby většinu dokázal zvládnout sám.

Co je Growth Hacker ve tvaru písmene T?

Growth Hacker ve tvaru písmene T je Growth Hacker se širokou znalostí mnoha oborů a s některými speciálními schopnostmi, čímž vytváří dovednosti ve tvaru písmene T.

Potřebuješ pomoci? Zeptej se na cokoliv

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.