Growth hacking tip: Google Search Console

jak zvýšit pozici ve vyhledávačích

Tento tip vám pomůže najít na jaká klíčová slova optimalizovat nově publikovanou stránku. Díky tomu můžete získat rychleji první pozice ve vyhledávačích.

  1. Přejděte do služby Google Search Console.
  2. Na levé straně vyberte možnost Výkon.
  3. Vyberte „+ Nový“ a poté „Stránka“.
  4. Zadejte adresu URL jakékoli stránky na vašem webu.
  5. Nyní uvidíte pouze klíčová slova, která se na dané stránce zobrazují a získávají kliknutí z Googlu.
Google Search Console nově publikovaná stránka
Google Search Console nově publikovaná stránka

A tady je growth hack

Nedávno publikovaný obsah obvykle chvíli trvá, než se zařadí a začne získávat dobrou návštěvnost (na našich stránkách máme příspěvky starší než 12 měsíců, které nyní začínají získávat návštěvnosti a přinášejí cenné obchodní příležitosti).

ALE, počáteční dojmy, které získáte z nedávno publikovaného obsahu, vám mohou říci několik možných věcí, které by se mohly stát:

  • Tato klíčová slova nemusí být tak konkurenceschopná a po několika úpravách na ně můžete být první.
  • Tato klíčová slova mohou mít mezery v obsahu, který můžete vyplnit – stejně jako u lidí nemusí při hledání těchto výrazů najít to, co potřebují.
  • Jedná se o klíčová slova s ​​velkým objemem, která se vyhledávají hodně, a proto je třeba získat spoustou zobrazení.
  • V každém scénáři – máte příležitost to zjistit.

Google vám na začátku publikování vašeho obsahu říká, o čem si myslí, že je vaše stránka. Využijte to ve svůj prospěch a optimalizujte stránku kolem těchto slov nebo naopak zjistíte, že jste vytvořili něco co jste nechtěli a stránku předěláte.

V našem případě je vidět, že se zobrazujeme přesně na klíčové slovo, které chceme optimalizovat. Dalším je pražírna kávy, které bychom chtěli spíše na jinou stránku a proto úkol z tohoto cvičení je přidat interní linkbuilding na stránku, kterou chceme posílit.

Ukažme si praktické způsoby, jak zvýšit pozice klíčových slov, která vidíte v Google Search Console

  1. Aktualizujte názvy stránek tak, aby odpovídaly klíčovým slovům na které se stránka již zobrazuje.
  2. Zajistěte, aby vaše stránka ve skutečnosti poskytovala uživateli to, co hledá (ve srovnání s tím, co je pro dané klíčové slovo aktuálně k dispozici).
  3. Vytvořte nový článek, který se ponoří hlouběji do tématu odkazovaného na vaší stránce.

Jak využít data z Google Search Console pro SEO?

1. Jak zlepšit CTR vašich titulků?

Zlepšete CTR na slovech, která vám nepřináší dostatek návštěvnosti, která to jsou?

Jsou to slova, kde nejste na první nebo druhé pozici. Proč?

Letos publikovat SmartInsigh statistiky, kde tvrdí, že první pozice získává 34% všech prokliků a druhá pozice 17%.

Uveďme si to na příkladu.

Klíčové slovoHledanostPoziceCTRNávštěvnost
[Brazilská káva]22072,16 %4,75
[Brazilská káva]220217,1 %37,62
Příklad optimalizace pozice

Drobná změna v pozici může mít za následek až 6x více návštěvnosti na vaše stránky!

Jak najít klíčové slova a stránky k optimalizaci?

Přejděte do Google Search Console > Performance > filtr pozice menší než 8.1.

Je mnohem jednodušší se dostat z pozice 8 na pozici 2 než úplně na první pozici.

Nyní si seřaďte data sestupně podle pozice.

Google Search Console optimalizace SEO podle pozice
Google Search Console optimalizace SEO podle pozice

Nyní projděte klíčová slova podle zobrazení, protože nemá smysl hledat něco s hledaností 20 měsíčně apod.

Jakmile najdete vhodného adepta klikněte na klíčové slovo a následně na stránky.

Tuto stránku můžete optimalizovat pomocí interních odkazů, úpravou titulků a popisků a nezapomeňte si své změny změřit a zaznamenat jako poznámku do Google Analytics.

2. Najděte a optimalizujte stránky s dobrou pozicí, ale špatnou mírou prokliku

Použijeme náš filtr z předchozího kroku a změníme pozici na menší než 3.

Následně seřadíme tabulku podle CTR od nejnižší míry prokliku.

Klicove slovo Nejlepsi kava do prekapavace
Klíčové slovo: Nejlepší káva do překapávače

Na této pozici bychom měli mít daleko větší míru prokliku než 1,4 % pojďme se podívat co s tím.

Zadáme toto klíčové slovo do Googlu a prozkoumáme výsledky vyhledávání.

A není se čemu divit. Zobrazujeme se s článkem ve Featured snippetu, ale ten je optimalizovaný na slovo nejlepší káva do kávovaru. Takže tady je jediná možnost upravit text, abychom se na tento dotaz zobrazili s dalším rozšířením.

Jak optimalizovat na Featured snippety a dostat se na 0 pozici před konkurenci si ukazujeme v kurzu Growth hacker SEO.

3. Zkontrolujte si sitemap, varování a chyby, rychlost načítání

Sitemapa je rozcestník, který říká prohlížečům, které stránky jsou pro vás důležité.

Pomáhá robotům procházet váš web efektivněji.

V Google Search Consoli klikněte na Coverage (Pokrytí), klikněte na sitemapu nebo ji případně vyplňte. Obvykle stačí napsat /sitemap.xml.

Podívejte se zda nemáte nějaké problémy jako jsou 404, varování nebo zakázané stránky k indexaci.

Google Search Console duplicitni obsah
Chyby v indexaci stránek: Duplicitní obsah

V našem případě je vidět, že na Eshop-rychle máme problém s tagy u blogových článků, které Google nechce indexovat.

Ani se mu nedivím, tagy zde používáme špatně a budeme je rušit, protože nemá smysl používat štítek pouze jednou a znovu již ne.

4. Najděte stránky, které potřebují interní prolinkování nebo potřebují předělat

Řekněme, že jste vytvořili novou stránku o vietnamské kávě. Ale na vašem webu již nějaký obsah o vietnamské kávě je zveřejněn.

V Google Search Console běžte do sekce Links (Odkazy), kde najdete souhrnné informace o interních a externích odkazech na vaše stránky.

Klikněte na More (Více) v sekci Top internally-linked pages.

Nyní seřaďte vzestupně stránky na které vede nejméně interních odkazů.

Hledejte stránky, které si zaslouží o nějaký ten zpětný odkaz navíc a podpořte jej.

Další možností je obsah aktualizovat a požádat Google o reindexaci.

Nevýhodou Google Search Console reportu interního prolinkování je, že vám neukáže tzv. sirotčí neboli orphan page. Tedy stránky na které nevede žádný zpětný odkaz.

Stránky, které nemají žádný zpětný odkaz se nedostanou do Googlu, protože se nemá na ně jak dostat.

Proto si dávejte pozor a vždy když vytvoříte nový obsah na webu odkažte na něj z nějakého staršího článku.

Závěr

Google Search Console je skvělý nástroj pro optimalizaci vlastního webu. To je jeho výhoda i nevýhoda zároveň.

SEO totiž není jenom o vašem webu, ale také o konkurenci.

Také zde chybí hledanost klíčových slov.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.