Proč Growth Hacker experimentuje?

Proc Growth Hacker

Proces experimentování spočívá v tom, vybrat si cíl a poté definovat řadu experimentů, které můžete použít k dosažení tohoto cíle a shromáždit data.

Řekněme například, že jste Growth Hacker v eshopu s kávou a jste odpovědni za zvýšení retence stávajících uživatelů v eshopu.

V rámci čtvrtletního plánování musíte spustit řadu experimentů s cílem zvýšit metriku z, řekněme, 50% meziměsíční retence na 60% meziměsíční retence.

Tradiční marketing „by se pravděpodobně na tuto metriku nezaměřoval.“ . Tento cíl lze snadno dosáhnout e-mailovou kampaní, která by těmto uživatelům připomínala, aby nakoupili kávu znovu.

Jako A/B test jim stačí jen poslat e-mail.

Sledujte chování vašich zákazníků, kteří dostali email.

Vrací se k vám zákazníci ze zkoumané skupiny častěji?

To, co se tímto experimentem ale nenaučíte, je, zda zpráva, kterou posíláte, nebo e-mail, který odesíláte, je správná zpráva nebo nejlepší zpráva, kterou můžete odeslat.

Možná, že to ve skutečnosti není způsobeno e-mailem. Možná dostávají tento e-mail, a pak se stane něco jiného, ​​co způsobí celkové zvýšení míry retence.

Možná ten týden pršelo a lidé jsou obzvláště líní a objednávají si více kávy. Pokud neprovedete experiment, ve skutečnosti nevíte o kampani, kterou jste spustili, zda měla vliv nebo nikoliv.

Proto musíte své experimenty postavit správně

Takže to, co bych udělal, je, že bych přišel s řadou 5 – 10 experimentů, které chci spustit, které by podle mého názoru zvýšili míru retence.

Způsob, jakým to děláte, je, že přijdete s hypotézou: Pokud si lidé vzpomínají, že kávu nakoupili u vás. Pošlete jim e-mail ve stylu. „Ušetřete si tento týden hodinu.“

Nakupte online místo toho, abyste šli do obchodu.

Nastavte A/B test a sledujte, jestli lidé, kteří dostanou email aktuálně, nakupují více nebo se na web vracejí častěji než lidé, kteří e-mail nedostávají.

Pak zjistíte, že samotný e-mail ve skutečnosti zvyšuje míru retence nebo opakovanou míru nákupu zákazníků.

Pokud se tedy dozvíte, že odesílání e-mailů je dobrý nápad a ve skutečnosti zvyšuje nákupy, můžete přejít k další hypotéze.

Co by mohla být správná zpráva?

Pokud je posílání e-mailů dobré, jak mohu posílat nejlepší e-mail, který povede k největším nákupům a největší retenci?

Takže právě když začnete testovat mailing, říkáte si, že možná jde o pohodlí a úsporu času. Možná jde o cenu. Mějte na paměti: Že u nás ušetříte 20%. Nebo něco takového. Můžete zjistit, že se zákazníci více zajímají o faktor pohodlí než o cenu?

Vyzkoušejte to a zjistěte to!

Poté, co nastavíte experiment, budete přesně vědět na základě nákupního chování a míry retence zda vaši zákazníci preferují pohodlí před cenou.

Můžete jít ještě hlouběji a zjistit, kterým zákazníkům záleží přesně na cenách nebo pohodlí, protože realisticky ne každému záleží na stejné věci.

Takže na konci dne je ideální stav jakéhokoli procesu růstu dosáhnout bodu, kdy budete vědět:

  • co je správná zpráva,
  • správná nabídka,
  • správná zákaznická zkušenost

pro každého jednotlivého zákazníka ve vašem podnikání, aby se dosáhlo nejlepšího zážitku a nejlepších výsledků.

Existují v zásadě tři úrovně, které můžete zkoumat experimentu.

První je jen zjištění, zda e-mailová kampaň nebo push notifikace mají nebo nemají nějaký vliv na zákazníky.

Můžete se dozvědět, že odesílání e-mailů zlepšuje retenci. To je skvělé.

Vaši konkurenti pravděpodobně dělají totéž. Takže pokud chcete jít o úroveň hlouběji, jde o to zjistit, co je správná zpráva nebo správná nabídka nebo správná kampaň.

Jak se ve skutečnosti zlepšujete váš e-mailový marketing? Nebo jak vylepšíte vstupní stránky?

Jak tedy pro celé své publikum vytvoříte ty nejlepší zkušenosti, abyste dosáhli o 10% většího růstu nebo o 20% většího růstu na vrcholu těch nejzákladnějších?

Může to být nejhorší e-mailová kampaň, ale posílání e-mailů, i když je to hrozné, je lepší než žádný e-mail.

Jak tedy přijít s nejlepším e-mailem?

Když na to přijdete, nebo alespoň jednou začnete vidět nějaké zisky a zjistíte, že existují určité zprávy, které fungují lépe než ostatní…

Třetí úroveň a to je místo, kde se věci stávají opravdu silnými, je to, když můžete skutečně přizpůsobit zprávy jednotlivým zákazníkům.

Pochopte, jaké kampaně, jaké nabídky, jaké zprávy rezonují se vašim zákazníkem.

Od toho vám bude sloužit personalizace a skórování návštěvníků.

Experiment

Nesnažte se zacházet se všemi vašimi zákazníky stejně, za předpokladu, že jim záleží na stejných věcech, mají rádi vaši značku ze stejného důvodu nebo používají vaše produkty stejným způsobem.

Mohu vám zaručit, že je to špatné. Data, která můžete společnosti poskytnout spuštěním experimentů je přesně to, co potřebujete, abyste se naučili, kteří zákazníci nejlépe reagují na jaký typ nabídky nebo zprávy.

Takže pravděpodobně získáte 10 nebo 20% zlepšení pouhým testováním různých zpráv nebo různých kampaní proti sobě.

Časem se začnete dostávat až na úroveň k jednotlivému zákazníkovi na kterém běží různé experimenty.

Časem se dostanete do bodu, kdy budete o 30 – 50 % lepší než na začátku. To vás odliší od konkurence, protože to není tak snadné.

Existuje mnoho společností, které to nedělají.

Nejlepší společnosti to dělají a pravděpodobně nechtějí, aby ostatní lidé věděli, že takto experimentují.

Vyzkoušejte to, protože je to má skvělé výsledky.

Investovat do toho a dostat se do flow vyžaduje spoustu času a energie. Ale jakmile přijdete na to, jak to udělat, a máte to správně nastavené cíle, výsledky vás neuvěřitelně překvapí.

Pokud můžete zaměřte se na experimentování v blízké budoucnosti. Uvidíte větší dopad a dlouhodobé výsledky.

Lidé budou vaší značce věrnější. Vytvoříte osobní spojení s vaší značkou, když jim budete posílat zprávy na míru. Toto je svatý grál experimentování a growth hackingu.

Všichni dělají nějaké experimenty s e-mailovým marketingem a testují různé vstupní stránky. Pokud děláte totéž, pokud se dokonce dostanete k nejlepší jediné zprávě pro celé vaše publikum, řekněme zlepšíte se o 10 nebo o 20% než byla vaše výchozí hodnota, stále ještě nejste nutně lepší vaše konkurence.

Určitě jste lepší než tam, kde jste byli dříve, a to je skvělé. Zlepšení vašeho měsíčního mailingu pomohlo zvýšit retenci zákazníků o 10 nebo 20 %, pokud je vaše průměrná hodnota nákupu 1000 Kč na zákazníka a máte 100 zákazníků, mluvíme tu o deseti tisících, které vám přibudou každý další měsíc a to se vyplatí ne?

Jak vaše zákaznická základna roste, je to 12 000 Kč měsíčně a pak je to 14 000 Kč, 18 000 Kč a pak do konce roku toto 10% zlepšení mailingu, který začínal drobnou změnou je měsíčně je nyní o 100 000 Kč více měsíčně.

Pokud se můžete dostat na další úroveň, každý přírůstek v rámci akvicize nebo zvýšení retence, který způsobíte může mít z dlouhodobého hlediska obrovský dopad na další metriky konverzního trychtýře.

Takže je skvělé získat v tomto prvním měsíci prvních 10 000 Kč, ale když to ve promítnete v průběhu celého roku, protože vaše celkové podnikání roste, když zvýšíte jednu z těchto metrik, promění se to v něco, co se neustále zvětšuje a z dlouhodobého hlediska přináší vašemu podnikání další výnosy.

Pokud začnete s experimentováním.

Dokonce i když neuspějete, učíte se. Proto je to cenné. Na rozdíl od toho, že neběžíte jako experiment a jen děláte věci, posíláte e-maily, měníte vstupní stránky, pokud není to experiment a neučíte se, funguje to nebo nefunguje, nedostáváte žádné informace o tom, na čem záleží vašim zákazníkům, jaké věci fungují, jaké věci nefungují.

Když experiment selže a dozvíte se o něčem, co nefunguje, to je stejně cenné.

Ještě jeden bod, kterým můžete vylepšit všechny další budoucí věci, které ve svém podnikání děláte.

Mnohokrát tyto zjištění ve skutečnosti nejsou omezeny pouze na jednu oblast. Pokud provedete mailingový experiment „a dozvíte se, že zákazníkům nezáleží na ceně, ale preferují pohodlí, změníte komunikaci napříč celým marketingem.“

Právě jste ušetřili všem těm ostatním lidem čas a pravděpodobné peníze, které by špatně investovali, protože používali špatnou komunikaci.

Peníze, které utratíte za reklamu, budou promarněny. Prostě nevíte, která polovina. Je v pořádku, když promarníte tolik peněz, ale jakmile zjistíte, která část z nich je promarněna, můžete to začít napravovat a zlepšovat se.

To je věc, která dělá ze selhání příležitost k poučení, která je nesmírně cenná.

Protože to znamená, že i když budete více experimentovat, pokud budete selhávat dokonce i když vám vyjde jen jeden test ze čtyř, pak si vedete docela dobře a jste na cestě ke zlepšení a vaše úspěšnost se bude časem zvyšovat.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.